ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kérjük, amennyiben Vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, részt kíván venni Rendezvényeinken, Szálláshely szolgáltatást venne igénybe vagy a Mokos Borklub tagja kíván lenni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A Webáruház működésével, megrendelési, foglalási, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! Az Eladó elsődleges elektronikus és telefonos elérhetőségei az Üzemeltetői/Eladói adatoknál találhatóak meg. A Vevő ezen elektronikus elérhetőségeken keresztül tehet elsődlegesen nyilatkozatot, itt kommunikálhatja elállási jogát, rendelkezhet adatai nyilvántartásáról és az adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségeiről is itt tájékozódhat.
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
- Üzemeltetői/Eladói adatok ismertetése
- Fogalmak
- Szerződéskötés
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
- Rendelési, foglalási információk ismertetése
- A megrendelések, foglalások feldolgozásával kapcsolatos információk
- Termék átvételével, kiszállításával és szolgáltatásokkal kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
- Termék, szolgáltatás vételárának megfizetésével kapcsolatos tudnivalók
- Az elállási jog ismertetése, elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
- Panaszkezelés
- Minőségbiztosítás és Garancia
- Szerzői jogok
- Vonatkozó jogszabályok
Üzemeltetői/ Eladói adatok
Cégnév: KÖRPINCE Borászati, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 7771 Palkonya, Hegyalja utca 1.
Adószám: 14348826-2-02
Bankszámlaszám: 50400096-11091628 – Takarékbank Zrt.
IBAN: HU95 5040 0096 1109 1628 0000 0000
SWIFT kód: TAKBHUHBXXX
Cégjegyzék szám: Cg.02-09-072650
Nyilvántartó Cégbíróság: Baranya Megyei Cégbíróság,
Nyilvántartásba vevő hatóság: Újpetrei Közös Önkormányzati Hivatal,
Kapcsolattartó: Mokos Balázs
Elektronikus elérhetőség: info@mokos.hu
Telefonos elérhetőség: +36(72)200-201
Tárhelyszolgáltatói adatok
Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Adószám: 14571332-2-42
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
Elektronikus elérhetőség: support@tarhely.eu
Fogalmak
Áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt áru
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap/Webshop: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt áru vagy szolgáltatás
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Vételár: az áruért fizetendő ellenszolgáltatás.
Szerződéskötés
Az Felek között köthető adásvételi szerződés tartalmát jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) határozzák meg. Ezen szerződés tartalmazza az Eladó és Vevő jogait és kötelezettségeit, valamint szabályozza a létrejövő szerződés tartalmi elemeit. Az Eladó és Vevő között köthető adásvételi szerződés, nem kerül iktatásra, az kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre az ÁSZF-ben foglaltak szerint. A szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A szerződés a rendelésleadás, foglalás vagy vásárlás napján jön létre és a jogszabályban foglalt határidők betartása mellett szűnik meg. A Vevő megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni az ÁSZF rendelkezéseit.
Szerződés nyelve: Magyar
Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
A webshopban borok, gyümölcsborok, pálinkák, és egyéb kiegészítő termékek, utalványok vásárolhatóak meg, továbbá rendezvényeinkre is lehet jegyet vásárolni. Termékeink, szolgáltatásaink jellemzően a Mokos Családi Pincészet által, saját termelésű szőlőből és gyümölcsökből előállított termékek vagy az általunk szervezett rendezvények és szolgáltatások. A termékekről, szolgáltatásokról bővebb leírást és további információt a termékoldalakon, a termék mellett és a rendezvények, szolgáltatások mellett talál. A termékekre, szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt (jelenleg 27%*) áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy adatbázisunkban mindenkor az aktuális, érvényes árak szerepeljenek, azonban az elírásokért felelősséget vállalni nem tudunk. Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli-e a terméket a valós árán vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Kérjük, amennyiben irreálisan alacsony vagy magas árakat lát honlapunkon, azt jelezze számunkra.
Rendelési, foglalási információk ismertetése
A Webshopban történő böngészéshez, a szöveges tartalmak vagy a Termékek megtekintéséhez nem szükséges a regisztráció. Bármilyen Termék megrendelése előtt azonban a Vevőnek regisztrálnia kell a rendszerben. A regisztrációkor a következő adatok megadás kötelező: név, felhasználói név, jelszó, a kívánt szállítási cím, e-mail cím és telefonszám. Ezen adatok megadása a rendelés teljesítésének és a szerződéskötésnek az előfeltétele. Rendezvényeinkre történő jegyvásárlásra szintén Webshopunkon keresztül van lehetőség.
Szolgáltatást (pl.: borkóstoló, csapatépítés, borvacsora, esküvő) kizárólag abban az esetben tudnunk biztosítani, ha annak megrendeléséről és elfogadásáról írásos megállapodás született, mely tartalmazza a Vevő nevét, (számlázási) adatait, e-mail címét, telefonszámát és az igényelt szolgáltatás pontos részleteit és feltételeit, továbbá az Eladó adatait.
Nyilvántartott adatait bármikor megtekintheti, megváltoztathatja, és törölheti az oldalra történő bejelentkezést követően, a fiókadatok menüpont alatt, vagy kérheti ezt a megadott elérhetőségeinken.
A megrendelések, foglalások feldolgozása
A megrendelések, foglalások feldolgozása munkanapokon történik 10-16 óráig.
A megrendelések, foglalások feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség megrendelés és foglalás leadására, ugyanakkor amennyiben ez a munkaidő lejárta után történik, azok már csak az azt követő napon kerülnek feldolgozásra.
Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, jelezze a megadott elérhetőségeink valamelyikén. Ha úgy érzi van ötlete, hogyan lehetne felhasználó barátabbá tenni a webshopunkat, örömmel fogadjuk észrevételeit.
Termék átvételével, kiszállításával és szolgáltatásokkal kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
A megrendelés véglegesítésekor a következő szállítási módok közül választhat:
1, Házhoz szállítás
Megrendelt Árut Magyarország egész területén házhoz szállítjuk. A szállítás díja bruttó 19 999 Ft rendelési összegig bruttó 1990 Ft (banki előre utalás esetén), illetve bruttó 2490 Ft (utánvétes csomag esetén), bruttó 20 000 Ft rendelési összegtől a szállítási költséget átvállaljuk mind a kettő kiszállítási típus esetében. A szállítást postai csomagküldés igénybevételével tudjuk teljesíteni munkanapokon 08.00 és 17.00 között. Csomagszállító partnerünk az GLS futárszolgálat. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni a csomag épségére vonatkozóan! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az első sikertelen kiszállítást követően maximum kétszer kísérli meg telefonon felvenni a Vevővel a kapcsolatot, hogy az Árut alkalmas időpontban szállítsa. Ha nem jár sikerrel, az Árut visszaszállítja. Az át nem vett csomagok futárszolgálat által felszámított szállítási költségét (mely az oldalon feltüntetett szállítási díjainkat is meghaladhatja) a Vevőre terheljük!
2, Személyes átvétel
A megrendelés személyes átvételére Pincészetünkben (Cím: 7771. Palkonya, Hegyalja utca 1.) van lehetőség annak nyitvatartási idejében. A személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számolunk fel. Ha a megrendelt Termék megtalálható a boltban, kettő munkanapon belül elküldjük a visszaigazolást, és a rendelést azonnal átveheti. Sürgős esetben telefonon érdeklődhet a készletekről.
Szolgáltatást (pl.: borkóstoló, csapatépítés, borvacsora, esküvő) kizárólag abban az esetben tudnunk biztosítani, ha annak megrendeléséről és elfogadásáról írásos megállapodás született.
Termék, szolgáltatás vételárának megfizetésével kapcsolatos tudnivalók
A megrendelés, foglalás véglegesítésekor a következő fizetési módok közül választhat:
1, Utánvételes fizetés
Ebben az esetben az Árut a csomag átvételekor, a futárnak (személyes átvétel esetén az átvételi ponton tartózkodó személyzetnek) készpénzben kell kifizetnie. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! A ki nem fizetett csomag sikertelen kézbesítésű csomagnak minősülhet, a futárszolgálat által felszámított szállítási díjat a Vevőre terhelhetjük.
2, Fizetés előre utalással
Az átutalás díjmentes, azonban az átutalásért saját bankja díjat számíthat fel. Az átutalás praktikus megoldás, ha a rendelést a szomszéd, vagy munkahelyen az Ön kollégája, vagy a recepciós veszi át. Ebben az esetben a rendelés összegét az Eladó: Körpince Kft Takarékbank-nél vezetett 50400096-11091628 számú számlaszámra kérjük átutalni. Kérjük, a közlemény rovatban tüntesse fel a megrendelés azonosító számát. E fizetési mód választása esetén, a megrendelést az átutalás beérkezése után küldjük el.
3, Személyes átvétel
A megrendelés személyes átvételére Pincészetünkben (Cím: 7771 Palkonya, Hegyalja utca 1.) van lehetőség annak nyitvatartási idejében. Személyes átvétel esetén készpénzben, bankkártyával és SZÉP kártyával is fizethet (amennyiben az adott termék, szolgáltatás megfizetése a jogszabályi előírásoknak megfelelően lehetséges SZÉP kártyával.)
Szolgáltatásokkal (pl.: borkóstoló, csapatépítés, borvacsora, esküvő) kapcsolatos díjak megfizetési módjáról, a Vevő és Eladó között kötött írásos megállapodás rendelkezik.
A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei
A Vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét elsődlegesen írásban jelezheti az Üzemeltetői/Eladói adatoknál megadott e-mail címen, elállási/felmondási nyilatkozatminta, az alábbi linken tölthető le. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési kötelezettség nem terheli.
Amennyiben a vásárlástól az Áru átvételét követően el kíván állni, akkor azt a következő módon teheti meg: A Vevő a szerződéstől 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállási jog minden bontatlan termékre vonatkozik. Nem vonatkozik az elállási jog, az átvétel után megsérült termékekre. Elállásra vonatkozó igényét elsődlegesen írásban jelezheti az Üzemeltetői/Eladói adatoknál megadott e-mail címen, elállási/felmondási nyilatkozatminta, az alábbi linken tölthető le. Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor elsődlegesen a fizetés módjával megegyező módon fizetjük vissza. Amennyiben postán, vagy futárszolgálattal küldi vissza a terméket, az áru megérkezését követő 5 munkanapon (de legkésőbb az elállást követő 14 napon) belül elsődlegesen a fizetés módjával megegyező módon fizetjük vissza. Elállás esetén a Vevő köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a terméket. A termékek visszajuttatási és szállítási költségeit a Vevőnek kell viselnie.
Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja. Amennyiben megrendelését a termék kiszállítása előtt, vagy azt követően 14 napon belül lemondja, és a borok árát banki átutalással előre utalta, akkor a vételárat a Vevő bankszámlájára utaljuk vissza. Amennyiben a Vevő a termék kézhezvételének napjáig nem kapta meg a megrendelés visszaigazolását, annak kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított 30 napig gyakorolhatja elállási jogát.
Szolgáltatás nyújtása esetén, ha a Vevő a teljesítés megkezdését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles Eladónak megtéríteni a teljesítés során felmerült észszerű költségeit.
Többletköltségek
Ha a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni, átvenni.
Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti. Az Eladó a nem teljesített rendelésekből származó károkért felelősséget nem vállal, a Vevő ilyen jellegű kárigénnyel nem élhet.
A Vevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli. A Vevő nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha olyan árut vásárol, amely a Vevő személyéhez kötött, illetve amelyet a Vevő utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, gravíroztak vagy címkéztek. Az Eladó írásban is tájékoztatja a Vevőt az elállási feltételekről és lehetőségekről.
Panaszkezelés
A webáruház működésével, megrendelési, foglalási, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! Az Eladó elsődleges elektronikus és telefonos elérhetőségei az Üzemeltetői/Eladói adatoknál találhatóak meg. A Vevő panaszával elsődlegesen ezen elektronikus elérhetőségeken keresztül élhet.
A Vevő szóban és írásban is közölheti az Eladóval a panaszát, amely az Eladó tevékenységére vonatkozhat. A szóbeli panaszt az Eladó köteles megvizsgálni, és szükség szerint azonnal orvosolni. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen vagy elektronikusan átadni a Vevőnek. Telefonon, írásban vagy egyéb elektronikus szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén az Eladó a Vevőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a panaszkivizsgálás jegyzőkönyvét, melyet egyedi azonosító számmal lát el. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– a Vevő neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a Vevő panaszának részletes leírása, a Vevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– az Eladó nyilatkozata a Vevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vevő aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Vevő lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Vevőként velünk Eladókkal szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a Fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vevő az érintett Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a Vevő erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a Vevő kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon, a Vevők beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha Vevőként panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://ec.europa.eu/odr
Minőségbiztosítás és Garancia
Minőségbiztosítás
Pincészetünk minden esetben a folyamatos és magas minőség biztosítására törekszik. Termékeink készítése során nagy hangsúlyt fektetünk a minőségellenőrzésre, szigorúan betartjuk az élelmiszeripari és gyártástechnológiai szabályokat. Ha termékeinkkel kapcsolatban minőségi kifogása támad, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken.
Kérjük vegye figyelembe, hogy a csomag és a termék sérülése sokszor rajtunk kívül álló okokból következik be. Kérjük a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.
Nem áll módunkban cserét érvényesíteni a következő esetekben:
* ha a palackban borkő, színkiválásból adódó lerakódás látható.
* ha a boron színhiba látható, de a borospalack nyitott állapotban van.
* ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.
Az esetek, ahol a bor dugós, tehát az ún. “dugóíz” érezhető egyedi elbírálás alá esnek, így ha ezzel a problémával szembesül kérjük ezzel kapcsolatban vegyék fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeink valamelyikén. Minőségi kifogás esetén kérjük őrizze meg a palackot és/ vagy terméket, hogy a minőségi kifogást érdemben ki tudjuk vizsgálni.
Abban az esetben, ha a Vevő a bort, Terméket kibontotta, majd minőségi kifogásra hivatkozva visszaküldte, de nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, úgy nem vagyunk kötelesek a terméket visszavásárolni és/vagy cserélni. Ilyen esetben a Terméket a Vevő, a saját költségére visszajuttatjuk.
Kellékszavatosság
Az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Fogyasztó kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul. Fogyasztó és Vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére irányuló – szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Fogyasztó az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét, a teljesítéstől számított hat hónapon (áru adásvétele esetén egy éven) belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap (áru adásvétele esetén egy év) eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Körpince Kft.
A mokos.hu domain név, valamint a “Mokos” névjegy jogi védelmet élvez, védjegyoltalomban részesül, felhasználása – a hivatkozás kivételével – kizárólag a Körpince Kft. előzetes és kifejezett írásos hozzájárulásával lehetséges.
A www.mokos.hu weboldalon található fenti tartalmak, valamint a fent megjelölt védjegyek jogosulatlan felhasználása büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. A Körpince Kft. jogosulatlan felhasználás esetén jogszerűen követelheti a jogsértés abbahagyását, az azzal okozott kárainak megtérítését, valamint a felhasználás által elért gazdagodás visszatérítését; továbbá – a Btk. 384-385. §§-ai, valamint a 388. §-a szerinti bűncselekmények bármelyikének megvalósulása esetében – büntető feljelentéssel élhet.
Vonatkozó Jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Adatkezelési Szabályzatunkat ITT éri el.